Şeker Hastalarında Kan Şeker Kontrolünü Sağlamak İçin Sağlıklı BeslenmeDr. Gökhan Şahin Oluşturuldu: 2017-09-03 00:00:00
Görüntü Sayısı: 1153

Şeker Hastalarında Kan Şeker Kontrolünü Sağlamak İçin Sağlıklı Beslenme

Şeker hastasıysanız ve daha az ilaç kullanmak istiyorsanız sağlıklı bir beslenme planınız olmalıdır. Peki sağlıklı bir beslenme planında temel olarak nelere dikkat etmelisiniz.

Şeker Hastalarında Kan Şeker Kontrolünü Sağlamak İçin Sağlıklı Beslenme

Eğer şeker hastalığınız varsa sağlıklı beslenme planınız şeker hastası olmayan bireylerden farklı değildir. Amerikan Diabet Derneği, tüm bireylere hitap eden bir diyet kılavuzu duyurmuştur. Bu diyet; meyvelere, sebzelere, tam tahıllara, bezelye ve fasülye gibi gıdalara ve az yağlı ürünlere dayalıdır.

Diyetiniz ne şekilde olursa olsun özellikle karbonhidrat alımınıza özel dikkat etmek isteyeceksiniz. Sebzeler, meyveler, ve tam tahıllar size kalori başına rafineri karbonhidratlardan daha fazla besleyici değer sağlayacaklardır. Vücudunuz yüksek lifli gıdaları daha yavaş sindirecektir. Buda kan şekerinizde ölçülü artış demektir.

Şeker hastası olan bir çok kişi için her gün alınan toplam kalorinin %45-%55'i karbonhidratlardan oluşmadır. Aldığınız karbonhidratları akıllıca seçin. Seçeceğiniz karbonhidratlar ideal olarak sebze, meyve ve tam tahıllardan oluşmalıdır. Tatlılardan, şekerli hafif içecekler, şekerlemelerden, pirinçten, makarnadan ve beyaz ekmek gibi yüksek rafineri karbonhidratlardan uzak durun. Rafineri karbonhidratlar kan şekerinizde ani yükselmeye sebep olur ve trigliserit miktarınızda artışa neden olur. İyi huylu kolestrolünüz HDL kolestrolünüzde artışa neden olur.

Fiber (lif) gıdalarda 2 formda bulunur. Bu formlardan ilki erimeyen fiberdir. Bu fiber tam tahıllı (Tam tahıllar; arpa, kahverengi pirinç, kara buğday, bulgur, darı, yulaf, patlamış mısır, tam buğdaydır.) gıdalarda bulunur. Eriyebilen fiberler (elma, turunçgiller, yulaf, bezelye, fasulye, havuç, arpa, psyllium) özellikle insülin sensitivitesini (hassasiyetini) arttırarak kan şekeri seviyesini düşürmektedir. Buda şeker hastalığınız için daha az ilaca ihtiyaç duyacağınız manasına gelir. Bununla beraber yapılmış bir dizi bilimsel çalışma yeteri kadar fiber alımının kalp hastalığı gelişme riskini azaltığını göstermiştir. Bu bilgiler ışığında diyabet olan bir hastanın diyabet ili ilgili ve kalp hastalıkları ile ilgili riskleri azaltmak için yukarıdaki bilgileri önemsemesi gerekmektedir.

Kaynakça: Harvard Health, Mayo Clinic


Bu yazı Dr. Gökhan Şahin tarafından yazıldı ve 1153 kere izlendi.


Yorumlar

Yükleniyor...


İlgili Makaleler